Reklama jest dźwignią handlu – to fakt, z którym trudno się nie zgodzić. Oczywiście reklama reklamie nierówna, jednak bez niej trudno wyobrazić sobie, że odniesiemy sukces na rynku, niezależnie od branży. Choć reklama jest bardzo skutecznym narzędziem, to jednak w wielu przypadkach jest bardzo kosztowna. Na szczęście my znamy sposoby na skuteczną i co ważne tanią reklamę. Jeżeli jesteście ciekawi, jakie są to sposoby, to koniecznie przeczytajcie nasz krótki poradnik.
Dlaczego konieczne jest korzystanie z reklamy?
Niezależnie od branży na rynku jest bardzo duża konkurencja. Dlatego też aby dotrzeć do grona klientów koniecznie trzeba zainwestować w reklamę. Dzięki niej zyskuje się rozpoznawalność, ale i poniekąd swoistą renomę. Oczywiście trzeba pamiętać, że skuteczna reklama nie może być nad wyraz nachalna, gdyż efekt wtedy może być odwrotny do zamierzonego. Musimy jeszcze wspomnieć o tym, że reklama np. telewizyjna czy radiowa coraz częściej przechodzi do lamusa, gdyż jest bardzo kosztowna i dodatkowo nie ma już tak dużego potencjału jak kiedyś.
Sposób nr 1: banery reklamowe
Jednym z najlepszych sposobów reklamy jest wykorzystanie banerów. Trzeba tutaj wspomnieć, że taka forma jest bardzo skuteczna, niezależnie od branży, którą chce się rozreklamować. Co ważne, koszty wykonania nie są bardzo wysokie. Pamiętajcie jednak o tym, że solidne wykonanie wymaga stosowania zgrzewarek do banerów. Oczywiście pamiętajcie, że baner musi mieć powierzchnię przynajmniej kilku metrów, dzięki temu odbiorcy widzą go z dalszej odległości. Niezbędna jest również odpowiednia estetyka, a więc trzeba pamiętać, że musi on przyciągać uwagę i ukazywać jasny komunikat graficzny. Jak wiadomo większość z nas jest wzrokowcami, dlatego taka forma reklamy jest niezwykle dobrym wyborem. Trzeba tutaj także docenić szeroki zasięg reklamy zewnętrznej. Koniecznie jednak pamiętajcie, aby ustawiać banery w miejscach ruchliwych, zatem mogą być to skrzyżowania ulic czy też centra handlowe. Na samym końcu przypominamy także, że niezbędne jest zgrzewanie banerów. Dzięki temu ich jakość jest jeszcze wyższa i łatwiej je przetransportować z miejsca na miejsce.
Sposób nr 2: reklama internetowa
Warto wykorzystać internet, który daje szerokie spektrum możliwości. Można zdecydować się na kampanie Google Adwords, a także wykorzystać newslettery i możliwości jakie dają portale społecznościowe. To właśnie na tych ostatnich skupia się większość firm, gdyż tu najłatwiej dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i to nie ponosząc przy tym kosztów. Oczywiście można wynająć specjalistów od pisania postów reklamowych i kampanii na portalach społecznościowych, ale prostą promocją można również zająć się samodzielnie. Wystarczy wykorzystać moc reklamy „tu i teraz”, która skupia się na odniesieniu do aktualnych wydarzeń i powiązaniu z nimi własnej oferty. Warto także założyć fanpage na Facebooku, gdzie można organizować konkursy z nagrodami. Aby wziąć w nich udział wystarczy tylko zostawić komentarz i oznaczyć np. kilka osób. Dzięki temu firma zyskuje zdecydowanie większą rozpoznawalność i to bardzo tanim kosztem. Warto również wykorzystać kampanię z hashtagami na Instagramie.
Sposób nr 3: gadżety reklamowe
Każdy przedsiębiorca, nawet mały, powinien brać udział w targach branżowych, gdzie może zdobyć nowych partnerów biznesowych czy klientów. Dodatkowo warto prowadzić własne stoiska reklamowe, gdzie można rozdawać gratisy. Mogą to być długopisy czy kubki z logo firmy. Można również zorganizować konkurs tematyczny z cenniejszymi nagrodami, np. voucherami, gdzie nagrodami pocieszenia dla uczestników będą gadżety reklamowe. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na pozornie niepozorne rzeczy. Otóż, jeżeli prowadzicie wysyłkę towarów, warto wykorzystać np. taśmę z nadrukiem, która spełnia dwie role. Nie tylko zabezpiecza paczkę, ale przede wszystkim zwiększa rozpoznawalność marki, zatem jest też ciekawą formą reklamy.
Jeżeli chcecie osiągnąć sukces w swojej branży, koniecznie skorzystajcie z naszych rad, które pozwolą Wam wykorzystać tanią i niezawodną reklamę. Pamiętajcie oczywiście, że żadna reklama nie będzie skuteczna, jeżeli Wasze produkty, czy jakość usług nie będą na najwyższym poziomie. Warto dbać o to, by zadowoleni klienci zostawiali komentarze na stronie czy portalu aukcyjnym, a także portalach z opiniami, gdyż decydując się na usługi nowej firmy nabywcy produktów i usług zawsze najpierw sprawdzają opinie.