Nie jest tajemnicą, że okres przedświąteczny jest dla firm kurierskich, podobnie jak sklepów internetowych, najtrudniejszym sezonem w ciągu roku. Chociaż z każdym rokiem rośnie świadomość na temat zamawiania świątecznych prezentów z odpowiednim wyprzedzeniem, skala zjawiska potrafi zaskoczyć konsumentów i przewoźników. Kiedy wysłać paczkę, aby doszła na święta? Z jakim wyprzedzeniem składać zamówienia w sklepach internetowych?
Zbędne ryzyko
Firmy kurierskie nauczone latami doświadczeń coraz lepiej przygotowują się do przedświątecznej gorączki. Dzięki temu w poprzednich latach zdarzało się, że paczki nadawane 23 grudnia potrafiły dotrzeć do adresata następnego dnia, czyli w Wigilię. Jednak planując zakup świątecznych prezentów oraz innych niezbędnych artykułów nie warto ponosić takiego ryzyka. W końcu standardowe zamówienia w mniej burzliwym okresie nie zawsze docierają do adresatów w ciągu doby, dlatego również przed świętami taką sytuację należy potraktować jako wyjątek. Najlepszym pomysłem na spokojne święta jest więc dokonanie wszystkich zamówień z jak największym wyprzedzeniem.
Nadawanie paczek w okresie świątecznym
Oczywiście nawet perfekcyjnie, przygotowując się do świąt można natrafić na pewne problemy. Uszkodzony prezent, błędne zamówienie, niespodziewany gość przy świątecznym stole lub awaria domowego urządzenia w przedświątecznym okresie – nie oszukujmy się, takie sytuacje po prostu się zdarzają. W jaki sposób sprawić, aby paczka wysyłana na ostatnią chwilę mogła dojść na czas?
Każdy przewoźnik prowadzi w tym zakresie swoją własną politykę. Cześć kurierów dostarcza paczki również w Wigilię, inni przekładają te zamówienia na 27 grudnia. Na szczęście informacje o realizacji zamówień w okresie świątecznym można znaleźć na stronach internetowych poszczególnych przewoźników. Wielu z nich już w listopadzie publikuje oświadczenia, w których podają najpóźniejsze terminy wysyłek objęte gwarancją, że przesyłka trafi do adresata jeszcze przed świętami.
Szansa na terminową wysyłkę rośnie, jeśli użytkownik skorzysta z usługi przesyłki ekspresowej. Wiąże się to z dopłatą, ale również szybszym dostarczeniem paczki. W kryzysowej sytuacji, i nie tylko, warto skorzystać z pomocy brokera kurierskiego – na przykład Sendit.pl. Porównywarka usług kurierskich pozwala z jednego miejsca zweryfikować oferty poszczególnych przewoźników i znaleźć tę optymalną – w tym przypadku nie tylko pod względem kosztów, ale również możliwości przyspieszonej dostawy.
Przedświąteczne zakupy w sklepach internetowych
Jeśli chodzi o zakupy w sklepach internetowych w przedświątecznym okresie, „wąskim gardłem” są nie tylko moce przerobowe kurierów, ale przede wszystkim samych sklepów, które muszą przygotować na czas znacznie więcej zamówień niż w pozostałych dniach roku. Z drugiej strony z punktu widzenia konsumenta sytuacja jest bardzo czytelna. Rzetelne sklepy internetowe umieszczają na swoich stronach maksymalne terminy składania zamówień, przy których są w stanie zagwarantować, że towar trafi do klienta jeszcze przed Bożym Narodzeniem. Ponadto, świąteczne zakupy last minute ułatwia fakt, że na rynku e-commerce panuje duża konkurencja – towar, który nie zdąży dotrzeć z jednego sklepu, być może będzie szybciej dostępny w innym.
Więcej ciekawych porad oraz informacji dotyczących rynku kurierskiego, a także branży e-commerce można znaleźć na stronie: https://www.sendit.pl/blog.